מגיעים לכל חור בארץ 🚚 ״משלוח מוזל הביתה״ נמסר עד 7 ימי עסקים. שאר ההזמנות ימסרו בסופ״ש הקרוב (אם תזמינו עד חמישי ב10 בבוקר) 🪴 תודה רבה עליכם, נחת של לקוחות 🪬
שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

תוצרת הארץ
יין תירוש אורגני | תושיה

יין תירוש אורגני | תושיה

100% ענבים אורגנים, עבודה עברית

ללא קטניות
יין עגור ורוד

יין עגור ורוד

רוזה בעל ארומות של קליפות הדרים ועלי ורדים. חמיצות רעננה

תוצרת הארץ
יין עגור לבן

יין עגור לבן

בלנד מאוזן וארומטי. עשיר, רענן ומינרלי

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל קלאסי

שוקולד מקופלת שחור לבן

שוקולד מקופלת שחור לבן

להחביא בארון לנשנש לבד

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

מוצר מטורף למביני עניין בלבד

אביזרים

טארט פטיסייר ודובדבנים שמכינים ב2 דקות (בערך)

דובדבנים חן ואלון עוגה לשבועות קרם פטיסייר

כשסיימתי לזלף את העוגה הזאת
הרמתי את הראש ועפתי אחורה בזמן:

חמש שנים אחורה
אולפני קשת בפארק הירקון
צילומים לעונה הראשונה של בייקאוף.

קבלנו משימה להכין קינוח בהגשה לשולחן,
כלומר, להרכיב את הקינוח על השולחן.
חשבנו הרבה, ובסוף החלטנו ללכת על שילוב טעמים ששנינו נורא לא אוהבים:
שוקולד והדרים.

הפכנו את זה למופע של ממש:
הכנו את כל האינסטרומנטים מראש וכשהגיע הרגע אני הרכבתי את הקינוח על השולחן ואלון מאחוריי סיפר לשופטים את המדרש ״ארבעה נכנסו לפרדס״- לכל אחד יש את הפרדס שלו, אתגר שאליו הוא נכנס ולא יודע כיצד יצא.

בזמן שהוא דיבר בהתרגשות, אני נטעתי עצי תפוזים, שתלתי קלמנטינות, זילפתי שוקולד בכל מיני מרקמים, הוספתי נענע, היה גם גזע של עץ ענקי, וחול מסביב, מרנג הדרים וברנדי תפוזים בוער.

הזענו שנינו, כי לא עשינו חזרות מראש, ולא ידענו איך זה יגמר.

כשהרמתי את הראש צחקתי.
צחקתי עם ה׳, כי פתאום הבנתי שהוא היה שם איתי והוא זה שנטע את כל הפרדס על השולחן. זה היה ככ יפה, שאין שום סיכוי שאני ציירתי את כל זה לבד.

להבדיל, ואני חוזרת למאי 2020, ירושלים- כשסיימתי לזלף את העוגה הלבנה הזאת, צחקתי בדיוק את אותו הצחוק וידעתי בדיוק את אותו הדבר: ה׳ היה פה עכשיו.

אולי לכם זה נראה פשוט, בסך הכל מזלפים גבעות ואז משטחים עם כפית,
אבל תבינו, אני כבר לא שם.
כבר שנים שאני לא מקציפה ולא מזלפת, ובטח שלא מכינה קרם פטיסייר.
בימים של בייקאוף אלון היה זה שאחראי על הקרמים,
הוא החזיק בראש את כל המתכונים וכל הנוסחאות ואת כל השמות לכל קרם וקרם.
אני הייתי מקבלת קרם מוכן ובידיים רועדות מזלפת עקום.

והנה מגיעים גד, ובגאונות האופיינית להם לקראת שבועות שולפים את הפצצה: קרם פטיסייר מוכן.
פשוט מקציפים, מקפלים עם שמנת מתוקה והופ יש לכם את זה!
וזה מלא גרגירי וניל וכל כך טעים!

אז תחתית ברטון (שזה בצק פריך עם אבקת אפיה), שכבת קרם וניל מענגת ודובדבנים טריים:
עוגה חגיגית ויפה, טעימה לאללה, ובלי מאמץ בכלל.

מצרכים (עוגה בקוטר 20-24 ס"מ):

לבצק: 
140 גרם חמאה רכה (אם לא הספקתם להוציא מהמקרר- יש פטנט בהוראות למטה)
140 גרם סוכר
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל
80 גרם חלמון (חלמון של ביצה M שוקל 20 גרם, חלמון של ביצה L שוקל 25 גרם)
200 גרם קמח
12 גרם אבקת אפיה (שקית ועוד קצת)

לקרם וניל:
1 קרם פטיסייר מוכן של גד
1 גבינת מסקרפונה של גד
1 שמנת מתוקה להקצפה
1 כף אבקת סוכר

דובדבנים טריים (או תותים או מה שבא לכם)

אופן ההכנה:
(אם לא הספקתם להוציא חמאה מהמקרר- חתכו אותה לקוביות, הכניסו למיקסר עם וו גיטרה וערבלו מהר כמה דקות יפות עד שהיא מתרככת, והקערה של המיקסר לא קרה יותר).

מחממים תנור ל170 מעלות.
מערבלים בקערת המיקסר עם וו גיטרה עת החמאה, הסוכר, המלח והוניל עד לתערובת תפוחה ואוורירית.
מנקים את דפנות הקערה בעזרת מרית.
בעקרה קטנה מערבבים את החלמונים ומוסיפים בזרם דק למיקסר תוך ערבול.
כשכל החלמונים נטמעו מוסיפים את הקמח ואבקת האפיה ומערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד, יציב ודביק.
מקמחים נייר אפיה ומניחים עליו את הבצק.
מקמחים את הבצק מלמעלה ומניחים נייר אפיה נוסף,
מרדדים בין 2 ניירות האפיה לעובי של 1.5 ס"מ.
מקלפים את הנייר העליו וקורצים עם רינג או שמניחים בתחתית של תבנית עגולה.

אופים כ20-30 דקות עד להשחמה יפה של הבצק.
מצננים.

מכינים את הקרם:
בקערת מיקסר מקציפים את הקרם פטיסייר- רק כדי "לפתוח" אותו, להפוך אותו לקרם חלק.
מוסיפים את המסקרפונה ומקציפים יחד לאיחוד, מהירות גבוה בערך 2 דקות.

מעבירים את הקרם לקערה אחת ומקציפים במיקסר את השמנת המתוקה ואבקת הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.
מקפלים את הקצפת לתוך הפטיסייר בשלוש פעימות:
בהתחלה מקפלים שליש, ואז שליש נוסף, ואז שלישי.
שמים בתוך השקית זילוף שקבלתם עם הקרם פטיסייר צנתר חלק בעובי 1.5-2 ס"מ, (אפשר גם בלי, ואז פשוט לחתוך את השקית בעובי הרצוי), ומכניסים את הקרם לשקית.
מזלפים על העוגה תלוליות כמו בתמונה, רק מעגל חיצוני, ואז עוברים עם גב של כפית על כל התלוליות ו"מורידים להן את הראש".

מזלפים מעגל פנימי נוסף וחוזרים על הפעולה עם הכפית.
כדי לקבל תוצאה חלקה ויפה כדאי לנגב את גב הכפית בין תלולית לתלולית.

מקשטים בפירות טריים.

שתפו את הפוסט הזה
לוגו קופסא מהשוק
קופסא מהשוק - boxfrom Jerusalem
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, והפרטים הקטנים נמצאים במייל(:
הטבות ומבצעים סודיים השמורים רק לכם
עדכונים שוטפים על מוצרים חדשים
(מבטיחים בלי ספאם!)

רוצים לקרוא עוד?

כנאפה מושלמת כמו בדוכן הקטן בשוק באיסטנבול

לקריאה

שבלולי תפוחים וקרם שקדים להתעלף

לקריאה

חלת דבש רכה ויפייפיה כמו תכשיט על השולחן

לקריאה

קציצות בשר רכות רכות בתבשיל מנגולד וכרישה

לקריאה
עגלת הקניות שלך 0
אוף, העגלה ריקה כרגע..
לעזרה, לחצו כאן