



מרק לקוסקוס- תוניסאי לחרוש עליו
אם יש משהו אחד שאני לקחתי מאמא שלי ולימד אותי המון על המטבח זה זה:
ללמוד לאדות את הירקות והבשר בסבלנות.
בתבשילים, במרקים, בהכל. לתת לירקות ולעוף להוציא את כל הנוזלים שלהם, ורק אז להוסיף מים.
זה נותן המון טעם להכל, מסמיך את התבשיל ומשדרג אותו פלאים.
במרק של הקוסקוס זה עובד מושלם, אתם לא מבינים כמה טעם יש בו.
מה צריך:
3 כרעיים חתוכים
1 בצל לבן קצוץ
2 גזרים חתוכים גדול
2 עגבניות בחצאים
1 גבעול סלרי שלם
כוס גרגירי חומוס מבושלים
חופן פטרוזיליה קצוצה
חופן קטן יותר של כוסברה קצוצה
מעט מאד שמיר קצוץ
4 תפוחי אדמה חצאים גדולים
5-6 קוביות דלעת גדולות
מלח, פלפל, פפריקה, שמן זית.
אופן ההכנה:
בסיר מטגנים את הבצל בשמן זית. מוסיפים: גזר, עגבניה, חומוס, סלרי וירק וסוגרים. מבשלים על אש הכי נמוכה כרבע שעה.
מוסיפים את העופות מלמעלה.
מכינים תיבול: בכוס או קערית שמים כף מלח, חצי כף פלפל, כף פפריקה. רבע כוס שמן.
מערבבים הכל ושופכים על העופות מלמעלה. לא מערבבים.
סוגרים את הסיר ומבשלים בלי מים בכלל, אש הכי נמוכה, כחצי שעה.
מוסיפים מים לכיסוי. מוסיפים את תפוחי האדמה והדלעת, מלמעלה עוד קצת מלח ופלפל וסוגרים.
מכניסים לתנור לשעתיים לפחות, 180 סטטי, או על הגז.
לא מערבבים עם כף, לא מערבבים בכלל.
חשוב שכל הירקות ישמרו על הצורה שלהם.
לבריאות, המרק עובד נהדר גם בלי קוסקוס, וכמובן שהוא היסטרי גם צמחוני.











