מגיעים לכל חור בארץ 🚚 ״משלוח מוזל הביתה״ נמסר עד 7 ימי עסקים. שאר ההזמנות ימסרו בסופ״ש הקרוב (אם תזמינו עד חמישי ב10 בבוקר) 🪴 תודה רבה עליכם, נחת של לקוחות 🪬
שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

תוצרת הארץ
יין תירוש אורגני | תושיה

יין תירוש אורגני | תושיה

100% ענבים אורגנים, עבודה עברית

ללא קטניות
יין עגור ורוד

יין עגור ורוד

רוזה בעל ארומות של קליפות הדרים ועלי ורדים. חמיצות רעננה

תוצרת הארץ
יין עגור לבן

יין עגור לבן

בלנד מאוזן וארומטי. עשיר, רענן ומינרלי

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל קלאסי

שוקולד מקופלת שחור לבן

שוקולד מקופלת שחור לבן

להחביא בארון לנשנש לבד

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

מוצר מטורף למביני עניין בלבד

אביזרים
לוגו קופסא מהשוק
קופסא מהשוק - boxfrom Jerusalem
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, והפרטים הקטנים נמצאים במייל(:
הטבות ומבצעים סודיים השמורים רק לכם
עדכונים שוטפים על מוצרים חדשים
(מבטיחים בלי ספאם!)

חמין דגים תוניסאי

דגים חגים מהמטבח התוניסאי מתכונים לשבת מתכונים של חורף סוכות ראש השנה שבועות

אכלתם פעם חמין דגים?
גם אני לא (בעצם את החמין דגים הראשון שלי זכיתי לאכול לפני כמה ימים)
אבל הנה מה שהולך לקרות מעכשיו- כל שבת בצהריים, בקיץ או בחורף, אתם תאספו את כל המשפחה ותשבו על סיר כזה.

אני יודעת, תאמינו לי שאני יודעת- זה נשמע מוזר. "חמין דגים". כמעט כמו קוסקוס משקית. זה משהו שלא עושים.
באמת אני שאני מבינה אתכם, אני האחרונה שתבשל את הדג שלה 24 שעות.
בשבילי, תכניסו את הדג לרוטב הרותח ותכבו את האש. אז אני מבינה אתכם.
אני מבינה למה הביטוי 'חמין דגים' נשמע כמו משהו שעושה רק מי שלא מבין באוכל. כי הרי ברור לכולנו, אחרי 24 שעות בתנור (או על הפלטה) יהיה אפשר לקרוא לזה 'חמין סוליות'.
אני מבינה איך הדמיון שלכם עובד.

ובכל זאת, נתתי לו להכין חמין דגים אצלי בבית. הוא הביא כמה קציצות סולת מאמא שלו ("קעבורה" הוא קורא לזה), אני הבאתי לברק ענקי וקצת חיטה ויצאתי מהמטבח.

מדי פעם הצצתי, הייתי חייבת לראות מה הוא עושה שם, אבל בראש שלי כבר זממתי שכשהוא ילך, אני אכניס את החמין לתנור ואעמיד סיר קציצות למחר בבוקר, "שיהיה".

ואז הוא זרק כמה ביצים לסיר והלך. ואני הרמתי את המכסה, היה לזה ריח מדהים. הדג כבר היה מוכן מזמן כמו שאתם מבינים, ורציתי לאכול את זה עכשיו. הדג מוכן, למה לתת לו עוד 24 שעות של חום נמוך??!!

אבל כמו שסמכתי עליו, אני מבקשת שתסתמכו עלי עכשיו- זה הולך להיות החמין הכי טוב שתכינו בכל שנות חייכם. אתם כבר יודעים שאני אף פעם לא מגזימה, אז כל מה שנותר הוא ללכת לדייג שלכם, להזמין דג שמן וגדול ולחייך כל הדרך למטבח. כי אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל הדג- עוברים עליו דברים מאד טובים שם בלילה בתנור, הוא מתפרק לתוך הסיר, ומקבל גוונים של טעם ומרקם שלא הכרתי (ואכלתי כמה דגים בחיי..)

בעיקרון זו מנה שנולדה אי שם באי ג'רבה – בחודשי הקיץ החמים הוחלפו נתחי הבשר בדגים שמנמנים שהקלו את מלאכת אכילת החמין בשבת בצהריים. אבל כמו שכתבתי לכם למעלה, אתם תרצו להכין את זה גם בחורף ובסתיו.

בשבת בבוקר, אחרי שהוא הלך אלון אמר לי "אני רוצה שהסיר הזה יהפוך למסורת אצלנו בבית".

לקציצות הקעבורה
חצי זר כוסברה
חצי זר פטרוזיליה
מעט  שמיר
1 כוס סולת
2 ביצים
חצי כף פפריקה
מעט מלח

קוצצים את הירק היטב ומערבבים עם כל שאר המרכיבים. יוצרים צורה אליפטית ומאדים את הקציצות על קוסקוסייר, כמה דקות כדי שהתערובת תתגבש.

 

לחמין:
דג לברק גדול במשקל 1.5 קילו בערך
שליש כוס שמן זית
1 בצל לבן גדול
2  כפות סוכר
1 כף גדושה פפריקה
2 כוסות חיטה
1 ראש שום שלם
ביצים כמה שרוצים

בסיר חמין מחממים את השמן על אש בינונית ומוסיפים את הסוכר. מערבבים היטב. קוצצים את הבצל ומוסיפים לשמן. מטגנים עד לשקיפות.
מוסיפים את הפפריקה ומנמיכים את האש. מוסיפים מדי פעם קצת מים ומערבבים עד שנוצר רוטב אדום ומעט סמיך.
שוטפים את החיטה, מסננים ומוסיפים לסיר. מערבבים היטב עד שכל החיטה עטופה ברוטב. מוסיפים מעט מים וממשיכים לבשל בהדרגה על אש נמוכה עד שהחיטה כמעט מבושלת לגמרי.
חותכים את הדג ל4 לרוחב ומניחים בסיר, כולל הראש.
מוסיפים את השום, הביצים והקעבורות. מוסיפים מים לכיסוי ומביאים לרתיחה.
מכבים ומעבירים לפלטה (או לתנור על 100-120 מעלות) ל24 שעות

מתכונים נוספים

גלילות חציל יפייפיות במילוי בשר (ויש גם אופציה צמחונית!)

לקריאה

סוכריות קרמל תפוחות שנמסות בפה כמו חלת דבש

לקריאה

ממתק שבת משובץ אגוזי לוז (מושלם לקפה של שבת בבוקר וגם של מוצ"ש)

לקריאה

קינוח לטו בשבט: פבלובה תותים אישית

לקריאה
עגלת הקניות שלך 0
אוף, העגלה ריקה כרגע..
לעזרה, לחצו כאן