מגיעים לכל חור בארץ 🚚 ״משלוח מוזל הביתה״ נמסר עד 7 ימי עסקים. שאר ההזמנות ימסרו בסופ״ש הקרוב (אם תזמינו עד חמישי ב10 בבוקר) 🪴 תודה רבה עליכם, נחת של לקוחות 🪬
שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

שלישיית מחברות כריכה רכה | GEMMA

תוצרת הארץ
יין תירוש אורגני | תושיה

יין תירוש אורגני | תושיה

100% ענבים אורגנים, עבודה עברית

ללא קטניות
יין עגור ורוד

יין עגור ורוד

רוזה בעל ארומות של קליפות הדרים ועלי ורדים. חמיצות רעננה

תוצרת הארץ
יין עגור לבן

יין עגור לבן

בלנד מאוזן וארומטי. עשיר, רענן ומינרלי

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל שוק ענק | צבעים משתנים

סל קלאסי

שוקולד מקופלת שחור לבן

שוקולד מקופלת שחור לבן

להחביא בארון לנשנש לבד

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

אפונה ירוקה קראנצ'ית מטורפת

מוצר מטורף למביני עניין בלבד

אביזרים
לוגו קופסא מהשוק
קופסא מהשוק - boxfrom Jerusalem
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, והפרטים הקטנים נמצאים במייל(:
הטבות ומבצעים סודיים השמורים רק לכם
עדכונים שוטפים על מוצרים חדשים
(מבטיחים בלי ספאם!)

סמבוסק מדהים במילוי ירקות מוקפצים

ארוחת צהריים חגים חנוכה ירקות מתכונים לילדים מתכונים לשבת צמחוני

בשבוע שעבר אחותי ילדה.
באותו יום כולנו היינו חולים אז לא יכולנו ללכת לבקר אותה בחדר יולדות.
(אצלנו זה נחשב מקובל ואפילו חובה לבקר יולדת שניה אחרי שילדה, שכל הגוף שלה כואב וכל מה שהיא רוצה זה שקט ולשים את הראש, אבל החדר מלא בדודים שהיא לא זוכרת את שמם).

בכל אופן,
כמה ימים אח"כ יצאתי מעצמי והצעתי לה שאבשל לה לשבת.
הרגשתי גיבורה.
אני מדברת עם בארי על גמילות חסדים, וכמה זה חשוב לתת יד לסביבה שלנו,
אבל אני בקושי עושה את זה.

היא הזכירה לי שהם אוכלים רק בשר חלק, אז עדיף עוף.
עוף, אוקיי, זה עוף בבצל- חובה.
ויש גם את הקציצות פרגית המעולות.
יצאתי מעצמי פעם שניה- כי הקציצות פרגית זה יום לימודים ארוך. שעות של עבודה.
(לגבי העוף בבצל- אלון הציע שהוא יחתוך את כל הבצל).
הכנתי רשימת מצרכים.

ביום שישי, יצאתי מעצמי בפעם השלישית, אספתי את הילדים מוקדם מהגן ונסענו לכיוון צפון, בואכה חיזמה.
לא תכננו להיות אצלה הרבה זמן, בכל זאת, היא הרגע ילדה, ויום שישי וזה.

חמש דקות אחרי שהגענו- דפיקה בדלת: שכנה אחת הביאה שיפודים ושניצלים.
עוד חמש דקות, עוד דפיקה בדלת: שכנה אחרת שלחה עם בעלה עוגת קרם.
עוד חמש דקות, עוד דפיקה בדלת (וזאת הדפיקה שהולכת לשנות את חייכם): שכנה שלישית הציגה לראווה צלחת עם סמבוסקים קטנים ושחומים.

וככה לאט לאט, כל ההירואיות שבאתי איתה התנפצה לי בפנים.
אבל לפחות יצאתי משם עם סמבוסק, ואתם עם מתכון.

אני ושקוד חלקנו אחד, בארי העדיף עוגת קרם.
ופה אתם נכנסים לתמונה- זה היה כל כך טעים!!
הבצק אוורירי אבל קריספי, ורך וגם מתפצח באותו ביס. אמאלה.

ביקשתי מאחותי שתבקש מהשכנה את המתכון-
היא שלחה לי לינק ליוטיוב.
אין דבר שאני יותר שונאת מסרטוני מתכונים ביוטיוב. מה יותר קל מלקרוא מתכון, להבין מה המרכיבים ולצאת לקניות? אין.
מה גם, שהאשה בסרטון אמרה בסגון אמא שלי "בערך 2 כוסות", או "עד שזה נעים למגע".
לי קשה להתמודד עם אמירות כאלה ואני יודעת שגם לכם,
אז ניקיתי את המיקסר והתחלתי לשקול חומרי גלם ולזרוק לתוכו ברוח המתכון ההוא.
יצא מושלם.
אה וגם, לא היה לי מספיק קמח לבן אז עשיתי חצי חצי עם קמח כוסמין מלא. מופלא.

מילוי קלאסי לסמבוסק הוא גרגירי חומוס טחונים גס, המון בצל מטוגן וכמון.
רוב האנשים עושים עם מילוי של בשר טחון מוקפץ עם תבלינים וירק.
אבל הפעם החלטתי ללכת על צמחוני.
לטובת כל הצמחונים פה, ולטובת אלה שעושים סעודה שלישית חלבית, וגם כי כמה אפשר מתכונים של עוף שלם בתנור?

הערות:
אפשר בלי גמבה,
אפשר בלי בצל,
אפשר בלי גזר,
אפשר בלי כרוב,
אפשר עם צ'ילי חריף,
אפשר עם כל ירק שרוצים.
אפשר רק קמח לבן.
אפשר רק קמח כוסמין (אבל אז תצטרכו לשחק עם המים)

מצרכים:
250 גרם קמח לבן
250 גרם קמח כוסמין מלא
1 כף סוכר
כפית מלח
1 כף לא גדושה שמרים יבשים
3 כפות שמן זית
1 כוס מים פושרים (כוס מדידה)

למילוי:
2 בצלים
2 גבעולי סלרי עם העלים
1 גמבה
1 גזר
1 כוס כרוב (לאחר החיתוך)
4 גבעולי בצל ירוק
מלח, שמן זית

שמן לטיגון עמוק

אופן ההכנה:
אני מעדיפה ללוש במיקסר אבל אפשר גם בידיים:
שמים את כל החומרים במיקסר, פרט למים.
מתחילים ללוש עם וו לישה ושופכים את המים בהדרגה, בשלוש פעימות.
לשים כ7-8 דקות עד לקבלת בצק רך ונעים למגע.
בוזקים מעט שמן זית סביב הבצק ועוטפים את הקערה בניילון נצמד.
מתפיחים בטמפרטורת החדר עד להכפלת הנפח.

בינתיים מכינים את המילוי:
מחממים מחבת ובוזקים שמן זית.
קוצצים את הבצלים ומטגנים על אש בינונית עד להשחמה.
קוצצים את הסלרי ומוסיפים.
חותכים את הגזר והגמבה לגפרורים ומוסיפים.
פורסים את הכרוב דק דק ומוסיפים.
מערבבים הכל, מבשלים כ20 דקות על אש בינונית וממליחים.
לקראת הסוף קוצצים את הבצל הירוק ומוסיפים פנימה לערבוב אחרון.

מחלקים את הבצק ל10-20 כדורים שווים (אם רוצים סמבוסקים קטנים, אז 20 כדורים, אם בינוניים אז 10 כדורים).
מרדדים כל כדור לעיגול דק, מניחים 1-2 כפות מילוי, סוגרים ומהדקים היטב עם האצבעות.

מחממים שמן בסיר טיגון ומטגנים את הסמבוסק.
אוכלים חם, ואפשר לחמם על הפלטה בעת הצורך.

מתכונים נוספים

עוף ממולא בורגול עם המון ירק וקשיו לשבת שאחרי שבועות

לקריאה

הפנקייקים של אלון. מתכון לפנתיאון.

לקריאה
עגלת הקניות שלך 0
אוף, העגלה ריקה כרגע..
לעזרה, לחצו כאן